۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

معرفي شاعر سري چينموي - 24/8/1389

بعضي از دوستان از من خواسته بودند سري چينموي را معرفي كنم. در زير خلاصه اي از زندگي او را نوشته ام.
سري چينموي در سال 1931 در دهكده اي كوچك در ايالت بنگال هند به دنيا آمد. اين دهكده اكنون در كشور بنگلادش است. در همان دوران كودكي گرايش هاي معنوي پيدا كرد و به يك دير هندو به نام «سري اوروبيندو» رفت و مدت بيست سال در آنجا به فراگيري دروس ديني و تزكيه نفس پرداخت. در همين ايام برادر بزرگش به او لقب «چينموي» را داد كه در زبان بنگالي به معني « سرشار از هشياري معنوي» مي باشد . او در اين مدت ورزش نيز مي كرد و براي سالها در آن منطقه قهرمان دو صد متر بود.
در سال 1964 او به كشور آمريكا مهاجرت كرد تا در آنجا آموزه هاي ديني خود را تدريس كند. به زودي او مريدان زيادي پيدا كرد و براي گردهم آيي مريدانش و انجام فرايض معنوي، محلي را به نام «مركز سري چينموي» تاسيس كرد. بزودي تعداد بيشتري از اين مراكز تاسيس شدند و تعداد آنها امروز بيش از 350 مركز در آمريكا، اروپا، استراليا، آفريقاي جنوبي و شرق دور است.
در سال 1970 به دعوت رييس وقت سازمان ملل متحد «اوتانت» به عنوان مدير گروه مراقبه سازمان ملل متحد در مركز اين سازمان در نيويورك شروع به فعاليت كرد. او دوبار در هفته براي نمايندگان كشورها در اين سازمان سخنراني مي كرد.
در سالهاي اخير او به جاي سخنراني اقدام به برگزاري كنسرت هاي موسيقي معنوي  كرد و اعتقاد داشت تاثير آن موسيقي  بر افراد بيشتر از سخنراني است. او بيش از 700 كنسرت موسيقي معنوي برگزار كرد. او خود يك ساز هندي به نام «اسراج» را مي نواخت. او بيش از 17 هزار ترانه ساخت و بيش از 50 هزار شعر نوشت. بيش از 1400 كتاب به قلم او به چاپ رسيده است.
او نقاش نيز بود و بيش از 100 هزار اثر نقاشي از خود به جا گذاشته است. نقاشي هاي او اكثرا ساده هستند و با خطوط بسيار ساده ي قلم ايجاد شده اند. در بسياري از اين نقاشي ها تصويري انتزاعي از پرندگان نقاشي شده اند كه از نظر او نماد روح هستند. از نظر او روح پرنده اي است كه مي خواهد با پرواز از محدوديت قفس تن رها شود.
او در سال 2007 در آمريكا درگذشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

Free counter and web stats